איריס שביט ל”הארץ”: “40 מעלות, 100 אחוזי לחות, ובכל זאת השיעור התנהל ללא הפרעות”

אשת החינוך והמאבחנת הדידקטית הותיקה והמוכרת איריס שביט, מספרת בראיון ל”הארץ” על חוויותיה בביקור חינוכי בטנזניה.

“ראיתי בכיתה 40 תלמידים עם מחברת מרופטת ומיושנת לומדים מתמטיקה מול מורה עם לוח סטנדרטי. 40 מעלות חום, 100 אחוזי לחות, בלי מזגן – ובכל זאת השיעור התנהל ללא הפרעות ובצורה עניינית ומקצועית”

על פי שביט אפשר כמובן ליצור אווירת לימוד יעילה באמצעות פחד וצייתנות, אבל לתפיסתה האפשרות הטובה בהרבה היא למדה מתוך יצירתיות התבוננות וחקירה.

באפריקה יש מודעות לכך שעל מנת להתקדם מבחינה כלכלית יש לרכוש השכלה, אבל היכולת להגשים זאת תלויה מאוד במצב הסוציו-אקונומי, וברקע מתאים. לעומת זאת יש לעיתים גם מקרים יוצאי דופן:
“יש מקרים בודדים של הצטיינות תלמידים, גם מרקע קשה, וזה קורה בדרך כלל כשמורה לוקח עליהם את חסותו ומעורר בהם מוטיבציה”.

באוכלוסיות בהן תנאי הלימוד והרקע הסוציו-אקונומי נמוך, יש משנה תוקף וחשיבות רבה לאבחון דידקטי. אבחון וטיפול בלקות למידה יכול לשנות את עולמו של התלמיד לחלוטין, בעיקר עם הוא מתבצע בשלב מוקדם.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*