סוגי אבחונים – מה ההבדל ומה עושים בכל אחד

אבחון דידקטי

המילה דידקטי קשורה למונח: למידה, וחינוך.
באבחון דידקטי המאובחן עובר תהליך דינמי בו נבדקות מיומנויות יסוד ללמידה, מנת חשיבה מילולית ולא מילולית (צורנית) תפקודי זיכרון, מוטוריקה , קריאה , ותפיסה כמותית. יש להבחין בין אבחון דידקטי בסיסי לאבחון דידקטי המורחב לתחומי אנגלית וחשבון.

חשיבות האבחון :

רצון ההורה או המאובחן להכיר תחומי חוזק וחלושה, לאתר לקויות למידה או בסיס לחשד הפרעת קשב ורוכז. לבנות תוכנית ייחודית בבית הספר לאור ממצאי האבחון. לסייע בהתאמות (הקלות) למבחנים לאור ממצאי האבחון .

אבחון פסיכודידקטי

אבחון זה מורכב משני חלקים: האחד חלק דידקטי, בו נבדקות מיומנויות למידה או קיומה של לקות למידה.

השני

חלק פסיכולוגי בו נבדקים תחומים רגשיים והעמקה קוגניטיבית ( שכלית ) .

אבחון קשב וריכוז – אבחון מוקסו

אבחון זה נועד לבדוק את רמת הקשב של המאובחן, רמת האימפולסיביות, ההיפראקטיביות וקצב עבודה. נהוג לחלק את האבחון לשני חלקים. באחד: מתבצעת בדיקה ממחושבת ללא טפול תרופתי.

בשני

מתבצעת אותה בדיקה עם טיפול תרופתי. הפרדה זו נועדה לבחון את יעילות הטיפול התרופתי לתפקודי הקשב כפי שהשתקפו במבדק.
מבדק זה מועבר לנוירולוג מומחה להתייעצות.

איריס שביט היא מאבחנת דידקטית מוסמכת אשר מבצעת איבחונים רבים גם דרך קופות החולים.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*